Finansco Forretningsførsel

Spesialister på regnskap og forretningsførsel for
holding- og investeringsselskaper

Frigjøring av tid, skatteoptimalisering og trygghet er bare noen av grunnene til hvorfor mange selskaper ønsker bistand til å føre sitt regnskap hos oss.
Hos Finansco Forretningsførsel får du høy kvalitet på selskapets forretningsførsel.

Hvorfor velge Finansco Forretningsførsel?

  • Automatiserte prosesser for innhenting av bilag
  • Tett og personlig oppfølging
  • Konkurransedyktig pris
  • Lang og bred erfaring fra ulike bransjer
  • Råd om blant annet restrukturering, selskapsform og skatt

Bred erfaring også fra en rekke andre bransjer
Vi har særlig spisskompetanse på eiendomsselskaper, der flere av våre regnskapsførere har lang erfaring enten som internrevisor og/eller CFO. Utover vårt spesialiserte fokus på holding- og investeringsselskaper, samt brede erfaring innen eiendom, har vi også kunder i en rekke andre bransjer som nyter godt av vår kunnskap og struktur for regnskapssamarbeidet.

Lurer du på om vi passer for deg? 
Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt for å se om vi er en god match. 

Få et uforpliktende tilbud

frontpage_formuesforvaltning_900x900

Dette hjelper vi deg med

Finansco Forretningsførsel AS er et autorisert regnskapsførerselskap med ansatte som har lang og bred erfaring fra ulike bransjer.

Ved hjelp av de smarteste skyløsningene og gode integrasjoner med dine systemer tilbyr vi alle basistjenester innen regnskap, som blant annet:

  • Fakturering
  • Remittering/betaling av regninger og lønnskjøring
  • Utarbeidelse av ligningspapirer
  • Årsregnskap
  • Skattemelding og skatteberegning
  • Aksjonærregisteroppgaver
  • Utarbeidelse av styre- og generalforsamlingsprotokoll

Hos oss får du i tillegg en proaktiv diskusjonspartner innen økonomi og øvrige spørsmål som er relaterte til din virksomhet, som:

  • Stiftelse av selskap
  • Omdanning 
  • Bistand i forbindelse med fisjon eller fusjon 
«Jeg er trygg på at alle frister overholdes og at jeg får hjelp til at all dokumentasjon gjøres riktig. Finansco Forretningsførsel har levert god og trygg service til familien min og meg i mange år.»
Kjell Erik Nordby
CEO i Vistin Pharma og eier av KEN Holding AS
«Automedia AS har vært kunde i Finansco Forretningsførsel siden de startet opp for 10 år siden, og har gitt meg gode råd og regnskapstjenester siden da. Jeg har anbefalt mine forretningsforbindelser å bruke Finansco.»
Mattias Spångberg
Daglig Leder og hovedaksjonær i Automedia
«Sammen-Om AS har vært kunde hos Finansco Forretningsførsel siden 2019. Vår regnskapsfører har gitt oss utmerket service og er lett å samarbeide med. Med Finansco Forretningsførsel føler jeg meg trygg på at ting blir gjort riktig.»
Camilla Bjørke
Familieterapeut/Daglig leder Sammen-Om AS

Ofte stilte spørsmål


Hvordan tar dere betalt?

Tradisjonelt har man i vår bransje kun tatt betalt pr time, men det er jo ikke da alltid like lett å estimere hva denne kostnaden blir til slutt. Vi har nå forenklet dette ytterligere ved at det er pakkepris/fastpris på en del av de standardoppgavene man trenger, som igjen gjør det mer forutsigbart. Om det periodevis skulle bli behov for arbeid utenfor disse pakkene, prises dette pr time.

Hvorfor skal man benytte akkurat Finansco Forretningsførsel?

Mange av våre kunder gjør også investeringer gjennom selskapet sitt, og her ser vi at det er mange regnskapsførere som enten ikke kan denne typen bokføring godt nok eller som bruker uforholdsmessig mange timer på dette arbeidet. Her har vi automatiserte prosesser for innhenting av data og vi er uansett spesialiserte på blant annet denne typen bokføring. I tillegg har vi særlig god kompetanse innenfor flere typer bransjer – som for eksempel eiendom – og kan da bidra på annen type bedriftsrådgivning også om nødvendig.

Er jeg en for liten kunde for dere?

Det finner man jo fort ut av gjennom en kort prat, men vår kundemasse strekker seg primært fra AS med relativt få bilag til mellomstore bedrifter/AS. De aller fleste av kundene våre trenger normalt sett kun enkel og tradisjonell regnskapsførsel, og da leverer vi det, men så har de i tillegg tryggheten om at de kan spørre oss om andre råd når eller om de plutselig skulle trenge det.

Kontaktpersoner i Finansco Forretningsførsel

Frode Hovland

CDO (Chief Digital Officer) og Statsautorisert regnskapsfører

Frode er en erfaren regnskapsfører med 25 års erfaring særlig innen IT, eiendom og finans, med blant annet 7 år i Colliers – som er et internasjonalt selskap som tilbyr et komplett sett av tjenester innenfor kjøp og salg av eiendom, samt forvaltning av eiendom.

Frode har også ledet flere regnskapsselskaper. Hans ønske for Finansco Forretningsførsel er at deres kunder både skal kunne motta en effektiv og punktlig regnskapsførsel, men at det også er kompetente ressurser å trekke på i forbindelse med skatt, juridiske avtaler og generell bedriftsrådgivning.

Få et uforpliktende tilbud av Frode

Frode_Hovland_3-2

Søren Knudsen

Senior forretningsfører

Søren er opprinnelig dansk og har en master i revisjon fra Copenhagen Business School (CBS), men flyttet til Norge i 1981 med sin norske kone.

Søren de siste 25 årene erfaring som leder og CFO for Andvord AS og AndvordGruppen, som er et milliardkonsern med særlig fokus på kapitalforvaltning, eiendomsforvaltning og Private Equity.

I tillegg til en del av det operative økonomiansvaret har han også hatt ansvaret for skatteoptimalisering og generasjonsskifte, men også mer tradisjonelt årsoppgjør og skattemeldinger.

Få et uforpliktende tilbud av Søren

Søren_Knudsen_3-2
generasjonskifte_800x800

Kontakt Finansco Forretningsførsel

Råd om valg av selskapsform / selskapsstruktur og skatt er blant de tjenester våre kunder verdsetter høyest.

Når det er behov for det trekker vi også veksler på våre samarbeidspartnere, spesielt der det er problemstillinger som angår skatt i flere land.

Vi benytter de mest effektive digitale løsninger slik at bilag produseres og distribueres mest mulig automatisk, noe som gjør håndtering svært tidsbesparende slik at tiden heller kan brukes til å få oversikt og innsikt til å optimalisere driften ytterligere. Listen over hva vi kan tilby stopper ikke her.

Ta kontakt med oss på tlf 21 08 28 30, eller send inn skjemaet over for en uforpliktende samtale, slik at vi sammen kan diskutere hvilke tjenester som passer i din situasjon.